SmartCall forenkler kundebehandlingen ved å koble telefonsystemet sammen med ditt CRM eller forretningssystem!

 

Nyhet! SmartCall kan nå leveres på flere språk.
flagg

 

Her finner du ytterligere informasjon om SmartCall

SmartCall er en CTI programvare (Computer Telephony Integration), og en kraftig løsning for å effektivisere kundebehandlingen fordi den kobler ditt mobile bedriftsnett eller skybaserte telefonsystem¹ sammen med CRM eller andre forretningssystemer. Dette gir både kundebehandleren og kunden en bedre opplevelse.

Kundebehandlere bruker mindre tid på rutineoppgaver, og mer tid på å faktisk løse kundens behov – samtidig som bedriften får bedre kontroll og innsikt.

Resultatet er at kundesenteret daglig sparer timer med kundebehandling², og at det oppnås høyere kundelojalitet.

Her er noen måter SmartCall bidrar på:

  1. Raskere og mer personlig kundeservice
    • Automatisk kundeoppslag: Når en kunde ringer inn, hentes informasjon fra CRM umiddelbart (kundedata/historikk, tidligere saker, avtaler…).
    • Ingen tid brukt på å spørre om standardopplysninger → behandleren kan gå rett på salget/saken/problemet
    • Økt kundetilfredshet: Kunder føler seg gjenkjent og verdsatt fordi kundebehandleren har kontekst.

  2. Bedre arbeidsflyt og enklere arbeidsdag for kundebehandlerne
    • Automatisk kundeoppslag: Slipper å bruke tid på å søke opp kunden
    • Automatisk eller manuell loggføring av samtaler i kundesystemet.
    • Klikk for å ringe (click-to-call) fra telefonnummer i CRM, e-post eller andre programmer sparer tid og reduserer feilnummerering.
    • Opprette nye kunder i CRM: Mulighet for å registrere nye kunder med data fra offentlige registre (1881, Brønnøysund, Regnskapstall).

  3. Bedre oversikt for ledelse
    • Samtalestatistikk: Loggføring av kundesamtaler i CRM kan sammen med data fra telefonsystemet gi en komplett oversikt over kundetrafikk.
    • Rapporter gir innsikt i bemanningsbehov.
    • Enklere måling av KTI (kundetilfredshet).

¹ SmartCall er ikke en egen telefonløsning, men en programvare som benytter API-er for å koble sammen bedriftsnettet med ditt CRM eller forretningssystem. SmartCall håndterer både kø-samtaler og direktesamtaler uansett om ansatte benytter mobiltelefon, Teams, eller IP-telefon.

² Uten SmartCall vil det ta 30-60 sekunder å starte kundebehandling. Ved 100 samtaler om dagen er det mulig å spare timer.

SmartCall funksjonalitet kan variere med tilgjengelig funksjonalitet i bedriftsnettet og i CRM/forretningssystemet.

Fordelene med SmartCall

  • Automatisk kundeoppslag ved innkommende samtaler
  • Kortere svartid og mindre
  • Full oversikt over kundehistorikk
  • Automatisert loggføring i CRM
  • Bedre kundeopplevelse og høyere tilfredshet

Standard CRM integrasjoner

SmartCall er ferdig integrert med de mest populære CRM/kundesystemene i markedet, men kan også benyttes i alle andre webbaserte systemer som støtter Direkte URL oppslag.

Vi tilbyr nye integrasjon og spesialtilpasninger. 

smartcallcrmlogoer

Scenarioer uten/med SmartCall

Uten SmartCall

Telefonen ringer → kundebehandler svarer uten å vite hvem som ringer.
  • Kunden må oppgi navn, kundenummer eller organisasjonsnummer.
  • Behandleren søker manuelt i CRM etter kunden.
  • Etter litt leting finner behandleren saken, men må spørre kunden om detaljer rundt fakturaen.
  • Totalt: 2–3 minutter før man i det hele tatt kan begynne å løse problemet.

Med SmartCall

Telefonen ringer → systemet gjenkjenner nummeret og henter frem kundekortet automatisk i CRM.

  • Behandleren ser med én gang Kundens navn og kontaktinfo
  • At kunden nylig har hatt kontakt om en bestilling
  • At det ligger en åpen sak om faktura på 1 200 kr

Behandleren kan svare:

«Hei, [Navn], jeg ser du ringer angående fakturaen på 1 200 kr vi sendte deg forrige uke. Skal vi gå gjennom den sammen?»

Kunden føler seg ivaretatt, og problemet løses mye raskere.